joi, 23 octombrie 2008

... spaga si spagarii ...

... rugaciunea spagarilor ...
"... clientu` nostru ... care esti la nevoie ... sfinteste buzunaru` meu ... cu ceva bani ... faca`se voia mea ... precum in buzunaru` altor spagari ... asa si in buzunaru` meu ... spaga mea ... cea de toate zilele ... da`mi`o mie astazi ... si mai pune inca 2 - 3 sute ... precum si eu am pus ca sa ajung in functia asta ... si nu te duce sa ma reclami ... ci indruma`i si pe altii sa faca ... ca tine ... ca oricum asa va merge treaba in romania in vecii vecilor ... Amin ! "
... e destul de mare asemanarea intre aceasta rugaciunea ... si cea care ii este adresata lui dumnezeu ... dar ... nu intamplator ...
... pana la urma ... am vazut cu totii ca intradevar ... SPAGA face minuni !

... ultimul meu contact cu spagarii ... a fost acum cateva zile ... cand m`am intors din scurta mea "vacanta cu treburi" in spania ...
... la vama ... cand sa intram in tara ... ni se cere spaga ... cate 5 euro de persoana ...
... e putin ... ar spune unii ... cu 5 euro nu se imbogatesc ... ba da ! se imbogatesc !
... daca e sa facem un calcul mic ... un autocar are 50 de locuri ... adica 50 de persoane care se vad nevoite sa scoata din buzunar 5 euro ca daca nu ... "stati in vama de va vine acru " ... asta ... dupa spusele soferilor de pe autocar ...
... in fiecare zi ies din tara 3 autocare de ATLASIB ( firma pe care am folosit`o si eu ) ...
... in fiecare zi intra in tara 3 autocare de ATLASIB ...
... calculu` - 5 euro * 50 persoane / autocar * 6 autocare = 1500 euro ... spaga zilnica intrata in buzunarele vamesilor doar de la firma de transporturi ATLASIB ...
... insa ... imaginati`va cate alte firme de transporturi internationale trec prin vama ...

... mesaj pentru vamesii care se stiu - prin decembrie ... trec vama cu niste sunca afumata presarata cu ceva otrava de sobolani si nici nu va dau aia 5 euro
- e ceva ilegal in a trece vama cu alimente de genu` asta ? - NU
- e ceva ilegal in a`mi percepe o taxa de 5 euro la vama pe care daca refuz sa o platesc imi confisti sunca afumata ? - DA
... asa ca te f*t in gura ... vames gras si chelbos ... care stai in vama si freci menta la caldurica ... care dupa ce ca ai o leafa de 2 ori mai mare decat a unuia care munceste in spania ceri "dreptu" ... care dupa ce ca tot eu contribui la plata "serviciilor" tale din vama prin taxe si impozite ma furi spunand ca ai legea de partea ta ...
... cu toate astea ... mesajul meu nu va ajunge la destule persoane cat sa ajunga si la vreo unu din vamesi ... asa ca ... va spun voua ... care cititi ... care ati fost martori la abuzuri de ganu` asta ... sau care ati trecut prin asta ... sa refuzati sa mai dati spaga ... !

2 comentarii:

  1. de spaga o sa te lovesti oricand, oricum, oriunde...nu ai cum sa eviti. e o ipocrizie faptul ca ne plangem. noi i-am invatat asa si acum tot noua nu ne convine. sa ridice frumusel manutza sus cine nu a dat in viata lui spaga, jos palaria din partea mea pt el/ ea si fac cinste si cu o eugenie

    RăspundețiȘtergere
  2. am patit exact la fel,faza cu 5 euroi.Eu cred ca soferii sunt mana in mana cu vamesii adica impart "profitul" parerea mea...

    RăspundețiȘtergere

Comentariile Inscrise cu ANONIM vor fi sterse !